niedziela, 12 stycznia 2014

Weekly training - what is TRX fitness?

Pierwszy treningowy tydzień w Nowym Roku właśnie dobiega do końca. Przyniósł ze sobą wiele zmęczenia, zakwasów (uwielbiam to uczucie! :)), motywacji, pozytywnych emocji i jeszcze więcej sił na kolejny tydzień.

weekly training - what is TRX fitness?, inbody, aqua training, circuit training, indoor walking, sport, fitness, lost weight, diet, healthy lifestyle, zumba world, xbox one
źródło: fitnesscraftsman.com
Przed przystąpieniem do mojego treningowego planu wykonałam Inbody (pisałam już o nim tutaj), żeby wiedzieć z jakiej pozycji startuje i na czym najbardziej powinnam się skupić, aby moje noworoczne postanowienie dotyczące wyrzeźbienia własnego ciała zostało zrealizowane.

weekly training - what is TRX fitness?, inbody, aqua training, circuit training, indoor walking, sport, fitness, lost weight, diet, healthy lifestyle, zumba world, xbox one

Po przeanalizowanie wyniku Inbody wiem, że muszę się skupić na zajęciach siłowych. Jak widzicie na wykresie dotyczącym składu ciała, moja masa mięśniowa mieści się w normie, ale jest bardzo blisko dolnej granicy, a w kontroli mięśniowo-tłuszczowej powinnam "przytyć" w mięśniach 2,3kg, więc do dzieła!

Poniżej możecie zobaczyć jak wyglądał mój trening w tym tygodniu:

wtorek - krótka rozgrzewka na bieżni (15min) + TRX (1h)
środa - Zumba World z Xbox One (full class ok 1h)
czwartek - Aqua Training (1h)
piątek - krótka rozgrzewka na siłowni (15min) + Circuit Training (1h)
sobota - regeneracja
niedziela - Indoor Walking + ABS (1,5h)

Na zajęciach TRX byłam pierwszy raz w życiu i wiem już, że na pewno nie ostatni. Co to jest TRX?
Są to ćwiczenia wykonywane na taśmach podwieszonych do sufitu, w których do budowania i wzmacniania mięśni wykorzystujemy ciężar własnego ciała. Podobno sam program został wymyślony przez Amerykańskie Jednostki Specjalne, a jego hasłem przewodnim jest "make your body your machine".

Jak wyglądają moje wrażenia po tych zajęciach?
Szczerze mówiąc przyglądając się z boku Magdzie (instruktorce, która je prowadzi) wszystko wygląda na łatwe, proste i przyjemne (Magda jest niesamowita pod tym względem, wszystkie ćwiczenia wykonuje baaardzo precyzyjnie, kompletnie się nie oszczędzając i robi to z wielką gracją! ), w rzeczywistości jak się pewnie domyślacie już tak kolorowo nie jest :). Poszczególne ćwiczenia wykonywaliśmy w różnych wychyleniach naszego ciała oraz na różnych długościach lin.  Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń miałam wrażenie, że pracowało całe moje ciało - co mi osobiście bardzo się podoba! Następnego dnia najbardziej dawały mi o sobie znać boczne mięśnie brzucha, łopatki oraz pośladki. Zajęcia te wpisałam już na stałe w swój treningowy grafik i Wam też to radzę, warto!

weekly training - what is TRX fitness?, inbody, aqua training, circuit training, indoor walking, sport, fitness, lost weight, diet, healthy lifestyle, zumba world, xbox one
źródło: styleinsiderssay.files.wordpress.com

W kolejnych postach o tematyce healthy lifestyle będę Wam opisywać inne zajęcia treningowe jakie sama wykonuję i co miesiąc będziecie mogli tu znaleźć moje kolejne wyniki Inbody.

weekly training - what is TRX fitness?, inbody, aqua training, circuit training, indoor walking, sport, fitness, lost weight, diet, healthy lifestyle, zumba world, xbox one

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz